Monday, March 21, 2011

Hoomamatud muutused

Endine kokk Vjatšeslav "kurikamõrvar" Bajuk mõisteti täna hommikul Harju maakohtus süüdi mõrvas ja mitmes teises kuriteos, karistuseks määrati talle 20 aastat vangistust..






Ma pole varem kohtuotsuse määramise juures olnud. Ent täna sain ma see eest korraliku emotsionaalse shoki. Mees, keda sõbrad-tuttavad toreda poisina meenutavad, sai hakkama 20 aastat vangistust väärt kuritööga.



Mis emotsioonid kohtuotsuse määramisel Bajukki valdasid ei oska vast keegi öelda. See teadmine, et järgmised 20 aastat (mõelge natukene selle aja peale. Mina näiteks olen peaaegu sama palju üldse elanud) istud sa vanglas, kinniste uste ja akende taga. Sinu varasemast elust ei jää mitte midagi järele. Sinu ühe purjuspeaga tehtud vea hind on inimese elu, avalik negatiivne kuulsus elu lõpuni, sinu enda elu devalveerumine ning süütunne, millest sa mitte kunagi lahti ei saa.. Minu 23aastane mõistus ei suuda seda kõike hoomata. Vaevalt, et temagi..




Ma ei tunne talle kaasa. Ta on seda karistust väärt. Ma tunnen kaasa inimestele, kes proovivad panna ennast Bajuki asemele. Mis tunne on seista kohtusaalis, kuulda neid luust ja lihast läbi puurivaid sõnu, viimaseid sõnu vabaduses. Teades, et sinu nägu pildistatakse ja filmitakse selleks, et sind saaks hukka mõista tuhanded.



Pressifotograafiden näeme me igapäevaselt psühholoogiliselt väga rusuvaid sündmusi. See teeb meid tugevamaks ja kogenumaks. Ega muud moodi saakski pressis töötada...

No comments:

Post a Comment