Monday, March 1, 2010

19. Päev: "You will miss 100 of the shots you never take!" Wayne Gretzky.



Vabandan juba ette: kui mu jutt on ebaloogiline ja rumal, siis põhjus on selles, et minu kõrval teevad Jaan ja Peep "Mehed ei nuta" järjekordset saadet..... Möla on konstantne!



Mäletate, mõned kuud tagasi tegin paari lauselise postituse Kai Oliver Pfaffenbachist: "STOPP!!! ...enne ei tohi ühtegi kehaosa liigutada (ega hingata), kui käite Kai Pfaffenbchi kodulehel.
Minu karp jäi lahti.. Reutersi üks parimaid Kai Pfaffenbach."

Täna meeste 50km klassika starti pildistades märkasin, et mingi vend rabistab mu kõrval okstes, püüdes endale head pildistamisnurka saada. Siis astus see tõbras mu 70-200mm objektiivi peale.. On naaskel- õnneks ta vabandas.. Siis märkasin ta akrediteeringut. Kai Pfaffenbach/Reuters...

Ei ole võimalik. Grandmaster Kai minu kõrval. Ei lasknud võimalust käest ning hakkasin temaga kohe juttu tegema. Kuna tema portfooliost on mul mitmed tööd eredalt meeles, siis jutt läks libedalt. Kai ise ka elavnes selle peale, et keegi tema töid nii hästi tunneb. Enne sportlaste möödumist jõudsime põgusalt rääkida tilt-shift objektiivide kasutamisest spordis ning eriobjektiividest. Kui meie teed lahku läksid, lubasime kontakti hoida. No Reutersi ühe parima fotograafiga ei ole just väga suur piin edaspidigi suhelda.

Esimene kuusealune kaevik.
(Kai Pfaffenbach/Reuters)


(Joosep Martinson/Õhtuleht)


Seega oli tänane päev minu olümpia üks tipphetki. Teises kaevikus kohtusin sama moodi Franck Fife'ga (tema portfoolio), kes on AFP väga tuntud tegija. Temagagi sai ka tsipa juttu puhutud. Mõne aasta pärast käime äkki Kai ja Franckiga peale rasket tööpäeva baaris õlut rüüpamas.. You never know...

Teine kuusealune kaevik.

(Franck Fife/AFP)


(Joosep Martinson/Õhtuleht)


Tänane sõit oli väga pildirikas. Võibolla sellepärast et kohtasin Pfaffenbachi alles stardi ajal... Igatahes kiitis Getty Images minu OM portfooliot (mis täienes viimati 2min tagasi), ent tahtis veel näha kindluse mõttes, ühe pildistamise toormaterjali, et ega ma suuri kadreerimisi ega muud jama järeltöötluses ei kasuta. Eks ma tänase 1200 pildise materjali neile esitan. Vaatan, mis nad ütlevad. Äkki pakuvad tööd. Äkki ei paku..

Mis teie arvate, kas võtaksite mind agentuuri tööle, kui ma teile sellised pildid annan:














Homme hakkame Tallinna poole kolistama, mis tähendab seda, et täna on vaja asju pakkida... Tsau!

9 comments:

  1. joosep sa oled eesti parim fotograaf, kõige parem. sina teenid auga palga välja.

    ReplyDelete
  2. joosep, sa oled väga vinge! :) ja need pildid superluks. Loomulikult oled sa varsti igas agentuuris ka oma suurima varbaga sees! :) Edu! :)

    ReplyDelete
  3. Joosep, keda sina eesti parimaks pressifotograafiks pead ja miks? Vaatasin neid portfolioid aga magnumi vennad tunduvad etemad...aga mida mina fotograafiast tean.

    ReplyDelete
  4. Eesti pressifoto kohta ei oskagi väga täpselt öelda. Olen vaid spordipiltnikega piisavalt kursis. Siiski peaks mainima, et nii päevalehe, postimehe kui ka ekspressi tegijad nopivad stabiilselt aasta pressifoto auhindu. Olemas ka pressifotograafide blogi http://protsess.wordpress.com/ Tasub uurida, seal on häid asju ja linke.

    ReplyDelete
  5. Miks sa RAW-i pildistad, see formaat nõuab väga head töötlemisoskust, sul seda napib kõvasti kui piltide pealt vaadata. Niipalju kui meediast kõrvu kostub siis Äripäeva omad on hoopis eesotsas pidevalt.

    ReplyDelete
  6. Tegin sohki ja hingasin enne,kui selle Pfeffenbachi (katsu jotase peaga seda välja öelda) porfoolio avasin. Uuups! Aga siis selgus, et ma olen ta portfoolios juba sobramas käind. Nii et sohk ei loe!

    Ehk selle agentuuriteemaga siis veab. Pöidlad pihku!

    ReplyDelete
  7. Jussile:
    1. Raw fail ei nõuab just vähemat töötlusoskust, sest kaamerast välja tulevat faili on lihtsam paika sättida. (kui WB-ga mööda panna, mida juhtub suusatamise finishites telekaamerate jaoks pandud prosede pärast tihti, ei ole jpg faili võimalik täpselt paika sättida)
    2. Raw faili puhul võib fotograaf endale natukene eksimist lubada. Finishijoone ja sellest 10kaugemal asuva finishitsooni lõpu vahe on prosede tõttu umbes 1EV. Lisaks on valgus poolpilviste ilmade puhul kõikuv. Jpg faili puhul -1EV alasärist infot tagasi tuua on suhteliselt võimatu!
    3. Kas võiksid täpsustada, kus sa näed töötlusoskuse puudumist piltidelt? Oleks kasulik teada. Prooviksin ennast parandada.
    4. Suusatamise pildistamine ei ole stuudiotöö. Me ei saa eksponomeetriga rajal ringi käia ning 5500K WB-ga pildistada ning pärast ükshaaval pilte 16 bitisena eraldi töödelda, tulemiks .TIF fail. Selleks ei ole lihtsalt aega. Uudis maksab, mitte kvaliteet.
    5. Lehe paber ja trükk ei suuda võimaldada niikuinii sellist kvaliteeti, mis täistöötlusel arvutis paistab.

    ReplyDelete
  8. Esiteks tänud, peale tv ülekannete oli blogi üks põnevamaid olümpia jägimise kohti!

    Samas nö töötluse kohapealt tekkis ka minul küsimus, et näiteks blogis olev pilt hr. Vähist on ok, kuid lehes olev (sama seeria pilt ma oletan) http://www.ohtuleht.ee/index.aspx?id=368727 on ikka imelike shadow/highlightidega, kas paberile trükkimiseks tehakse pildid kuidagi eraldi töötlusega ja siis lihtsalt pistetakse ka veebi uudise juurde see "imelik" variant? Vabandan kui laus jama ajan, sest pole ajakirjanduse tööga kohe kuidagi kursis.

    Muidu aga edu!

    ReplyDelete
  9. Tänud Janek.

    Uurisin asja ja sain jälle targemaks. Isegi olen uurinud, miks OL online pildid mõnikord tunduvalt kehvema kvaliteediga, kui originaalkaadrid.
    Põhjus seisneb laiskuses. Nimelt töötlevad skännerid fotosid ajalehe tarbeks eraldi. Nimelt keeravad nad värve juurde, võtavad pildilt info, mida lehepaber väljendada ei suuda. Edasi salvestavad failid CMYK-i.
    Online tegijad tõstavad lehe lood lehefailidelt netti ning võtavad samast kaustast ka pildid. Ehk siis pildid, mis on tegelikult lehe trükiks mõeldud...

    Vabal päeval hüppan Online osakonnast läbi ja ajan asja korda.

    ReplyDelete