Tavalises mängus (loe: mitte Rocki ja Kalevi vahelises) peaks nelja veerandaja jooksul kätte saama pildi, kus võtmemängija (kõige rohkem punkte, lauapalle vms) atraktiivselt tegutseb. On kõrgel õhus ja proovib skoorida, üritab vastast kulpida, proovib veale lisaks kaks punni kirja saada vms. Pilt peab olema õigest mängijast ja visuaalselt nauditav. Selleks peab lihtsalt mingi hetke kenasti peale saama ja töö tehtud.
Rocki ja Kalevi vastasseis on teine asi. Actioniks võib minna iga hetk, igas kohas, iga mängijaga. Esimese veerandaja esimesel minutil võib juhtuda rüselus, eemaldamised, kaklused jne. Kui antud olukord maha magada on kuri karjas.
Et selliseid momente mitte maha magada peab terve mängu 110% keskenduma. Ka sellest ei pruugi piisata..
Mina kasutan Rocki-Kalevi mängudel kaht kaamerat (Canon eos 1d mark 2 ja 1d mark 2n). Ühe otsas Canoni 70-200mm f2.8 IS USM, millega hõlman lähemat väljakupoolt ning suuremate rüseluste puhul saan suure plaani ka teiselt poolt platsi. Teise kaamera otsas on Canoni 300mm f2.8 IS USM fix objektiiv, millega saan teisel pool platsi toimuvat pildistada. Lisaks saab sellega suures plaani portreesid treeneritest ja mängijatest.
Kui üldiselt pildistan mängul umbes 800 kaadrit, millest lõppvalikusse jääb keskmiselt 40, siis Kalevi-Rocki mängudel pildistan 1600-1800 kaadrit, millest lõpuks valin välja 70.
Põhjuseks siis see, et isegi süütutes olukordades peab raginaga pildistama- mine tea, mis juhtub. Kustutada on lihtsam, kui selgitada, miks teatud olukordi piltidel ei ole.
Pildid eilsest mängust. Pilt oleks 100% lehte läinud siis, kui..
(...Lyde oleks vigastuse saanud. Kvaliteet ja ilu ei huvita kedagi. Hetk peab pildil olema!)
(..Kalev oleks kaotanud ja kohtunike käsi oleks mängus olnud)
(..Kangur oleks ümber pööranud ja Kullamäele sikutamise eest rusikaga uhanud.)
(..Kangur oleks ümber pööranud ja Kullamäele sikutamise eest rusikaga uhanud.)
(..Tsintsadze ja Fox oleks jälle rüselema hakanud. Hakkasidki- seega see pilt maruvihase Giorgiga lähebki lehte. Lihtne!)
(Voila!! Jällegi- kvaliteet ei koti kedagi, hetk on kõige olulisem!)
Kahe kaamera eelised..
(300mm objektiiviga saab võitluse teistpoolt platsi kenasti kätte. 70-200mm obje jääb sellisel puhul pisikeseks.)
(Emotsioon 300mm objektiiviga pildistatuna tuleb tunduvalt paremini esile, sest sügavusteravus on väikesem. Taust on udusem. Tabatud jällegi üle platsi pildistades.)
Unista edasi Kullamäe võidukolmest...Kalev sõidab jälle rockist üle:)
ReplyDeleteSee ongi point, et KUI midagi sellist juhtub, siis.. Kullamäe võib mööda visata aga mina ei saa mitte peale saada seda hetke..
ReplyDelete...ja kuhu kadus üks postitus? 2. aprillil kell 14 oli ju lubadus :)
ReplyDelete