Wednesday, March 18, 2009

Miks ma mida teen?!


Elu on muutunud heaks. Stuudiosse tulevad viimasel ajal rõõmsad, ilusad ja heasõdamlikud inimesed. Nii Ksenija Balta, Giorgi Tsintsadze, Viktor Sanikidze, Jelena Glebova, Marek Doronin, Erika Kirpu, kui ka Kaija Udras on olnud stuudios perfektseks modelliks. 

Sellistel juhtudel on pool tööd juba tehtud. Emotsioon ja mõnus õhkkond on piltidel olemas, tarvis on vaid valgus paika panna. Valgus peab inimesega kaasa mängima, tooma esile tema parimad küljed jne.

Näituseks siis Kaija Udras, kellel on vapustavalt võluvad silmad ning väga muhedad naerulohukesed põskedel. Seega peabki fookusesse võtma tema näo- tegema lähiportreed ning rõhutama silmi ja lohukesi. Kuidas seda teha?!

Silmade rõhutamiseks peab taustvalgus silmavärviga kokku minema. Kaija puhul otsustasin sinakas-rohelise kasuks. 

Stuudio peaks olema pime, et pupillid oleks suured. Pupillid peavad olema suured selleks, et nendele tekitada softbox'i peegeldus. Valge helk/täpp silma pupillil paneb silmad särama ning toob silma vormi väga hästi esile.

Naerulohkude puhul tuleks modell naeratama panna. Selleks tuleks temaga hästi sõbralikult ja komplimendirohkelt suhelda. Siis tekib modellil hea enesetunne, kartus pimeda stuudio ees kaob ning naeratus on loomulikum ning kergemini saavutatav.

Mida veel jälgida?!

Pildil peaks olema nii valgust, kui varju, et muuta pilt ruumiliseks. Samas ei tohiks valged ja mustad alad piltidel auku vajuda (Must ei ole süsimust ning valge ei põle välja- igas alas peab olema infot)

Iga valgus peaks olema pildil nähtav. Ei ole mõtet kasutada 5 välklampi, kui saab hakkama ka kolmega. Igal valgusel peab olema oma eesmärk. Antud piltidel on siis kasutatudki 3lampi ja üht peegeldit...

1) Sinakas taustvalgus läbi kärje, et saavutada ringi kujuline kuma taustal. Ääred lähevad pildil tumedamaks ning see toob Kaija pildist paremini välja.

2) Pehmendatud põhivalgus läbi kärje, suunatud kaamerast vasakult Kaija nöole. Eesmärk siis tekitada valge helk Kaija silmas, et silmad paremini välja tuua. Pehme on see valgus sellepärast, et varjud liiga karmiks ei muutuks.

3) Kontravalgus läbi octa softboxi Kaija pea kohal. Eesmärk tekitada tema juustele valge triip. Triip on vajalik selleks, et ta tausta sisse ei sulanduks. Pehme on valgus jällegi teravate varjude  vältimiseks. 

4) Fill ehk põhivalgusest peegelduv täitevalgus kaamerast paremal. Eesmärk täita Kaija paremale tekkivat varju. Kasutasin tavalist valget 2,5x1,5m riiet.

Terasel jälgimisel on kõik valgused pildil nähtavad ning täidavad oma eesmärki. Thats it!!




(See pilt avaneb suurelt sellele klõpsates!! Vaadake lähemalt;))



Suurema osa oma stuudioteadmistest olen saanud kooli stuudiomeistrilt, "The grand master" Andrus Kannelilt, seega tänaks siinkohal teda ning reklaamiks tema kodulehte. 

4 comments:

  1. Kas ei peaks olema:
    ViKtor Sanikidze
    Giorgi TsinTsadze
    Erika KirPu
    Väga super pildid on muidu !

    ReplyDelete
  2. Kurat, küll, miks Tartu Kõrgem Kunstikool kirjutamist ei õpeta??
    Parandan.. ja tänud!

    ReplyDelete
  3. Joosep, ma tahan ka sinu stuudiosse tulla:D

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete