Wednesday, March 2, 2011

Sportlane, fotograaf, lugejad, sponsorid.. Ja kuradi Holmenkolleni udu!

Ei oska ega taha viimastel päevadel blogisse midagi panna. Põhjus lihtne, terve Holmenkollen on kaetud paksu uduga. Kujutage ette prille, mis on hapukoorega kokku määritud. Vot niimoodi näen mina viimasel ajal läbi objektiivi. Või siis, ei näe läbi objektiivi...


(Got milk?)

Mida kaugemalt pildistada, seda rohkem udu/hapukoort jääb kaadrisse. Ehk mida lähemalt saab pildistada, seda parem. Lähedalt pildistamine on seega pigem emotsioonide ja portreede püüdmine. Ja just niimoodi olen ma viimastel päevadel sportlastele lähenenud.

Täna kahevõistluse suusahüpetes neljanda tulemuse saanud Kaarel Nurmsalu tegi fotograafide meele rõõmsaks pakkudes mõnusaid hetki. Terve Otepää juunioride MMi aja "koolitasime" Kaarlit. Kui tal läheb hästi, siis näidaku oma emotsioone ka fotograafidele. Mees on kiire õppija!




Nii ma hakkasingi mõtlema fotograaf/sportlane/lugejad/sponsorid süsteemile. Paljud inimesed vinguvad, et miks neid pildistatakse ning ei ela oma emotsioone välja. Sellega teevad nad kahju, mitte ainult fotograafidele, kes ei saa vajalikke pilte, vaid ka endile.

Sportlase töö on sportida. Kuid selleks, et seda tipp-tasemel teha on vaja raha. Raha tuleb sponsoritelt. Sponsorite logod on sportlaste riietel. Kui sportlane finishis rõõmust hüppab ja kargab saavad fotograafid head pildid. Head pildid lähevad lehte. Lugejad rõõmustavad ning näevad peale sportlase ka sponsorite logosid tema riietel.


(Marit Björgen teenib ainuüksi sponsoritelt miljon eurot aastas. Tema rõõmutantsudel on selles väga suur osa)

Kokkuvõttes, lehte ostetakse rohkem, sponsorid saavad reklaami, tänu millele sportlased saavad rohkem raha ning paremad treeningu tingimused. Paremad treeningu tingimused tähendavad paremat sportlast. Lihtne!

Hea näide sponsorite/fotograafide/raha kooslusest tuligi Kaarel Nurmsalult. Mehel ei ole peasponsorit. Kaarel pani kohale, kus peaksid olema peasponsori logod küsimärgi. Kui Kaarlil läks hästi, ta naeratas ja oli rõõmus (suunaga fotograafide poole), kui tal läks kehvasti näitas ta samuti (fotograafide poole) oma emotsiooni. Pildid on toredad, küsimärk on suurelt näha, kindlasti lähevad pildid mingil hetkel lehte. Mille peale firmad varem või hiljem sponsorlepingu pakkumise teevad. Ehk Kaarlist saab tänu temale endale kunagi Olümpiavõitja ja/või maailmameister!








No comments:

Post a Comment