Saturday, October 16, 2010

Kiirus versus kvaliteet

Pallimängudes on erinevate omadustega pallurid sätitud oma õigetele positsioonidele. Mõned mehed on kiired, seega suunatakse nad kas tagamängijateks korvpallis või ründajateks jalgpallis. Mõned mehed on jõulised, nemad mässavad korvi all või keskkaitses jalgpallis.

Samamoodi on ka pressifotograafias ja ajakirjanduses. Fotograaf, kes annab alati kvaliteetse tulemuse, kuid on oma töös aeglane (kas siis oma piltide töötlemise või kaasaegse tehnika tundmise tõttu) ei saa tihti kiiretele tööülesannetele lähetust. Samas kui kesine fotograaf, kes suudab oma pildid ülikiiresti netti kasutamiseks üles riputatud osutub tihemini valituks.

Parimad jalgpallurid ja korvpallurid on nii kiired kui ka pikad ja jõulised. Vaatame näiteks kossustaare Kevin Duranti ja näiteks Kobe Bryant'it. Need mehed on pikad, üsna koguka kehaehitusega, ent samas väga tehnilised ning kiired.

Minulgi oli probleem sellega, et voolisin kenasi pilte mängudelt, ent nende töötlemisega läks kuramuse kaua aega. Oli isegi nähvatud, et Joss, see on ju aeglaseim fotograaf õhtulehes. See väide läks mulle hinge ning hakkasin umbes pool aastat tagasi oma "workflow-ga" tegelema.

Uurisin maailma tipptegijatelt, kuidas kvaliteeti liigselt ohustamata kiiresti tööd teha. Suur osa õppimisest algas seoses koostööga Getty Imagesi "Stringerina."

Kindlasti muutub kogemuse kasvades töö veelgi kiiremaks, ent viimases mängus Eesti - Sloveenia vastu olin ma oma arenguga vägagi rahul. Esimese poolaja piltidest (tükki 400) suutsin ma sorteerida paremiku, need töödelda ja ka üles laadida ennem, kui algas teine poolaeg. Sloveenlaste värava pildid olid üleval 7minutit peale värava löömist...













Tööle kiiruse lisamiseks kasutasin jätgmisi nippe.
1) Märksin õnnnestunud kaadrid juba kaameras.
2) Tõmbasin arvutisse vaid märgitud kaadrid
3) Ostsin endale express card readeri, mis sikutab pildid sisse 3korda kiiremini kui USB 2.0.
4) Interneti sain 3G pulgaga,
5) Töödeldes tegin pildid maksimaalselt minimaalseks, st. pilt on küll väike, ent lehes maksimaalse kasutamise korral siiski piisav.
6) Enne mängu sisestasin piltide info ja tegin Photoshopis vajalikud "actionid." Lisaks kasutasin "code replacemente" (sisestan meeskondade nimed ja nubrid. Kood on näiteks e13 ja replacement on Eesti koondise kaistja Andrei Sidorenkov. Seega nimesid ise mängu ajal trükkima ei pea. E= eesti ja "number" võrdub mängija)
7) Kõik programmid panin arvutis tööse juba enne piltide sisse võtmist.

Kokkuvõttes ei pruukinud minu pildid õhtulehe fotograafidest parimad olla, ent nad olid vähemalt ülikiiresti üleval. Lõpuvile kõlades peab leht olema trükikotta saadetud. Seega sellistel puhkudel loeb pigem kiirus kui kvaliteet. Seda, et oleks olemas nii kiirus kui kvaliteet on raske, kuid mitte võimatu, korraldada...

PS! Miks mul selle postitusega nii kaua aega läks, seisneb selles, et istun hetkel kodus, jalg operatsiooni järgeslt kipsis ning hiberneerin paracetamoli närides.

2 comments:

  1. Head paranemist,aga kindlasti lisab ka kiirust kiire arvuti ja tehnika.

    ReplyDelete
  2. Seda muidugi. Sellele lisandub muidugi õigete programmide õigesti kasutamine ning kogu tehnika (alustades mälukaartidest, lõpetades läpaka endaga) update'imine.

    ReplyDelete