Friday, August 5, 2011

Uus portfoolio: www.joosepmartinson.com

Enam mulle värvilised legod ei meeldi. Vilkuvad ja piiksuvad ka mitte. Aga just selline oli minu eelmine koduleht. Eks see vist olegi nii, et mida nõrgemad pildid, seda "vingem" peaks olema leht, et silma paista.

Minu uus koduleht/portfoolio: www.joosepmartinson.com

Google arvates ei ole seda lehte veel olemas, seega klikkige, sheerige, laikige ja kõige tähtsam kommenteerige, kui midagi ei meeldi või midagi on valesti..

Põhilised vead, mida algajad fotograafid kodulehtede valikute puhul teevad ongi see, et kodulehte ennast peetakse piltidest tähtsamaks. Kirkad siiruviiru värvid ja liikuvad jubinad häirivad vaatajat, ta ei saa piltidele keskenduda.

Jube asi kodulehel on muusika. Näiteks kui minu kuulatavasse muusikasse hakkab järsku sisse piiksuma mingi aken, mille tuvastamisega tekib tavaliselt raskusi, siis ma lahkun pinda käivalt lehelt koheselt.

Tavaline viga on liiga palju pilte. Inimesed ei viitsi oma aega lappamisele raisata. Nad tahavad kiiret ja konkreetset ülevaadet. Portfoolio tähendab paremikku (piltide müümiseks või massiliseks vaatamiseks on teisi lahendusi.) Kümme head pilti on soliidsem kui 20 keskpärast.

Piltide lisamisel tuleks mõelda, et kas pead vaatajale põhjendama, miks mingi pilt siin on.. (Ala "selle pildi saamiseks pidin ma palju vaeva nägema" või "sellel pildil on ju Tanel Padar") ..kui pead, siis viska see pilt valikust välja. Head pildid õigustavad ennast ise.

Lisaks peaks lehe menüüd olema lihtsad ja loogilised. Tuulelohed hiire kursori otsas kui ka liikuvad menüüd on nii kuramuse häirivad. Kontakti võiks leida menüüst sekundi jooksul ning piltidel peaks olema võimalik kuvada kirjeid.

Aga selleks, et üldse korralikku portfooliot kokku saada läheb aega...

4 comments:

  1. täitsa ok. aint kirjeldustes ei näita täpitähti ehk siis kakumäe asemel on kakume ja otepää asemel otep. mõne pildi info rullub lahti terve pildi peale.
    PS! Kuna sa oled pildi infodega väga täpne, siis lihtsalt lisan, etRecent worksi all olev 7. pilt pole mitte transport worker vaid puhkekeskuse omanik Naissaarel. aga need on kõik pisisasjad, muidu väga tubli.

    ReplyDelete
  2. Üldmulje on väga kaunis!

    Ma pole kindel, kas asi on mu monitori kalibreeringus või ekraani kaldes või milleski muus, aga mul on väga raske pildi infot lugeda. Kuidagi väike, hallikas ja üsna hõre kiri. Kas mul on ainukesena see probleem?

    ReplyDelete